Gemeente Wijdemeren - Briefadres

Als u geen woonadres heeft in Nederland, is het mogelijk om bij de gemeente een briefadres aan te vragen. Dit is het adres van een bekende, die de post voor u ontvangt en doorgeeft. Wilt u uw post ontvangen op een briefadres om veiligheidsredenen? Ook hiervoor kunt u een verzoek doen bij de gemeente.

Let op: wij werken volledig op afspraak. U maakt een afspraak via de kalender rechtsboven in het scherm.

  • U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats (de gemeente onderzoekt dit) of u wilt om veiligheidsredenen een briefadres aanvragen (de burgemeester beoordeelt dit).
  • Het briefadres is in Nederland.
  • Het briefadres is geen postbus.
  • Een bedrijf of een instelling als briefadres? Deze moet door de gemeente zijn aangewezen als briefadres.
  • U vraagt een briefadres aan voor maximaal zes maanden.

Voldoet u niet aan de voorwaarden? Dan kan de aanvraag afgewezen worden.

  • een schriftelijke uitleg, waarin u vertelt waarom u een briefadres nodig heeft;
  • schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner/eigenaar van het briefadres;
  • een kopie van het geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner/eigenaar;
  • een geldig identiteitsbewijs van uzelf.

Het aanvragen van een briefadres is kosteloos.