In de woonkamer van Helma Bos uit Kortenhoef was het altijd kil. Na een bezoek aan een voorlichtingsavond van de Energiecoöperatie Wijdemeren hakte ze de knoop door: ze ging isoleren. Daarmee was Bos de eerste inwoner die gebruikmaakte van de Lokale Isolatie Aanpak (LIA). Woningeigenaren krijgen via de LIA ondersteuning en subsidie voor het verduurzamen van hun woning.

Bos: “Al tijden wilde ik het huis isoleren, want ik had het altijd koud. De voorlichtingsavond was het zetje dat ik nodig had. De informatie was ontzettend helder. Bij de aanwezige leveranciers heb ik direct offertes opgevraagd voor het isoleren van de spouwmuur en de vloer.

Hulp energiecoöperatie

De Energiecoöperatie Wijdemeren heeft me heel goed geholpen. Ze zijn mijn huis doorgegaan om te zien wat er moest gebeuren, keken mee naar de offertes en controleerden het werk van de aannemer.

Subsidie

De subsidie heeft veel gescheeld. Zonder dat extra geld had ik alleen de vloer laten isoleren, nu kon ik ook de spouwmuur doen. Inmiddels heb ik mijn eerste winter in een geïsoleerd huis doorgebracht. Heerlijk! Mijn wooncomfort is met 80 procent gestegen.”

Over LIA

Heeft u een eigen woning met een WOZ-waarde van maximaal 553.000 euro met energielabel D, E, F of G? Dan komt u in aanmerking voor de LIA. Meer weten over de subsidie en de aanvraagmogelijkheden? Kijk op de website van de energiecoöperatie. 

dinsdag 9 april 2024