Gemeente Wijdemeren - Vermissing van een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs

Een verloren of gestolen paspoort, identiteitskaart of rijbewijs meldt u bij de gemeente. In Wijdemeren hoeft u hiervoor niet naar de politie. De gemeente maakt een verklaring van vermissing op. U kunt dan direct een nieuw document aanvragen. Ook als uw identiteitsdocument in het buitenland verloren is, meldt u dit bij de gemeente. Vindt u later het vermiste document terug, dan is het niet meer geldig en levert u het in bij de gemeente.

U kunt u ook zelf een verlies of diefstal melding registreren van een Nederlands rijbewijs. De melding wordt online gedaan via de website van de RDW en daardoor is het rijbewijs direct ongeldig. Nadat de melding is geregistreerd krijgt u hiervan een schriftelijke bevestiging. Voor het online melden van verlies, diefstal of misbruik van het rijbewijs heeft u een DigiD nodig. Meer informatie vindt u in het artikel Rijbewijs kwijt of gestolen.

Let op: wij werken volledig op afspraak. U maakt een afspraak via de kalender rechtsboven in het scherm.

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Eén (recente) goed lijkende kleurenpasfoto die aan de pasfoto-eisen voldoet. In het gemeentehuis is een fotocabine;

Bij de aanvraag van een nieuw rijbewijs na vermissing betaalt u € 22,95 extra, naast de normale kosten. Voor de aanvraag van een nieuw paspoort of een nieuwe identiteitskaart gelden de extra kosten niet.