Een verloren of gestolen paspoort, identiteitskaart of rijbewijs meldt u bij de gemeente. In Wijdemeren hoeft u hiervoor niet naar de politie. De gemeente maakt een verklaring van vermissing op. U kunt dan direct een nieuw document aanvragen. Ook als uw document in het buitenland verloren is, meldt u dit bij de gemeente. Vindt u later het vermiste document terug, dan is het niet meer geldig. U levert het oude document  in bij de gemeente.

U kunt  ook zelf een melding doorgeven van verlies of diefstal van een Nederlands rijbewijs. De melding wordt online gedaan via de website van de RDW. U heeft hiervoor DigiD nodig. U krijgt een bevestiging wanneer de melding is ontvangen. Na de melding is het rijbewijs direct niet meer geldig. Meer informatie vindt u in het artikel Rijbewijs kwijt of gestolen.

Let op: wij werken volledig op afspraak. U maakt een afspraak via de kalender rechtsboven in het scherm.

  • Een geldig legitimatiebewijs
  • Eén goed lijkende kleurenpasfoto die kortgeleden gemaakt is. Houdt ook rekening met  de pasfoto-eisen. In het gemeentehuis is een fotocabine;

Bij de aanvraag van een nieuw rijbewijs na vermissing betaalt u € 22,95 extra. Dit komt dus boven op de normale kosten. Voor de aanvraag van een nieuw paspoort of een nieuwe identiteitskaart gelden de extra kosten niet.